Zoeken in deze blog

donderdag 16 juni 2016

JEE-O & Egoista ontwerpen exclusieve wastafel voor BLUE




BLUE heeft zijn deuren geopend in Nijmegen. Een bijzonder hotel met een grootstedelijk karakter, geïnspireerd op het succesvolle MANNA Hotel in Nijmegen. Eric de Bruijn (Egoista) heeft samen met Lammert Moerman van JEE-O een wastafel speciaal voor BLUE ontwikkeld, de JEE-O by DADO blue basin. Eric de Bruijn is verantwoordelijk geweest voor het hele concept en interieur van BLUE: van elk detail in de kamers tot de indrukwekkende schildering achter de bar.

Maximaal minimalisme gevangen in een wastafel

De vrijstaande wastafel is maximaal minimalistisch. Van voren oogt de JEE-O by DADO blue basin massief, maar van boven valt de verfijnde dunne lijn en de diepte van de wastafel op. Dat oogt fragiel maar de wastafel bestaat volledig uit DADOquartz. DADOquartz is een - voor JEE-O exclusief - composietmateriaal, dat keihard is, maar zijdezacht aanvoelt.

“In 2008 heeft JEE-O een aantal badkamers ingericht bij MANNA en sindsdien is het als een huiskamer voor ons. Er is een klik. Wij zijn beiden onderscheidend en innovatief in Nederland, maar het opvallende JEE-O design spreekt wereldwijd tot de verbeelding. JEE-O is te beleven in hotels en resorts van de Dominicaanse Republiek tot de Malediven en nu dus in twee prachtige hotels in onze thuisstad Nijmegen” vertelt Lammert Moerman trots. “Om nu met een volledig eigen design in alle 35 kamers te staan, maakt het extra speciaal.”

Samenwerken als sleutel tot succes
Naast eigen collecties is JEE-O ook steeds meer een platform voor samenwerkingen met andere kunstenaars, ontwerpers en ondernemers. De meeste recente is natuurlijk de JEE-O by DADO blue basin, maar eerder is samengewerkt met kunstenaars als Pablo Lucker en ontwerpduo Grand & Johnson. Uit de samenwerking met Grand & Johnson is de soho collectie geboren, waarmee een Red Dot Award en een German Design Award is gewonnen.

In samenwerken herkent Sander Hendrix van BLUE zich. “Wij doen alles met passie en plezier. Daarom hebben we ervoor gekozen om in slimme samenwerkingen bijzondere producten voor ons hotel te ontwikkelen. Er is een bed ontworpen voor BLUE, met onze master bartender Ivar de Lange is een BLUE Gin ontwikkeld en er is een eigen linnengoedcollectie. Uiteraard ook allemaal verkrijgbaar in onze winkel.”

Over JEE-O
JEE-O is in 2004 ontsproten aan het brein van concept- en product designer Lammert Moerman. Lammert heeft maar één wens: de wereld het DNA van JEE-O laten voelen. De ontwerpen van JEE-O blinken uit in minimalistisch design met een kosmopolitisch karakter.
Met JEE-O kan je elke dag genieten van mini-wellness in het comfort van jouw eigen huis of tuin. Het merk is de afgelopen jaren enorm gegroeid en is inmiddels in meer dan 30 landen wereldwijd verkrijgbaar.

BLUE
BLUE is de thuishaven in Nijmegen voor wie zich overal ter wereld thuis voelt. Alle comfort, alles bij de hand. Altijd draadloos verbonden met vrienden, familie en werk. BLUE is hotel, hotelbar, lobby & lounge met klassiek gevoel voor service en trendsettend design. BLUE inspireert. BLUE is duurzaam, vanzelfsprekend.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten