Zoeken in deze blog

donderdag 7 augustus 2014

IKEA catalogus 2015 zet slaap- en badkamer in de schijnwerpers





De nieuwe IKEA catalogus cover is vandaag feestelijk onthuld in de Skylounge Amsterdam. Nederlanders kunnen vanaf volgende week weer wegdromen bij 328 pagina’s wooninspiratie. Dan valt de nieuwe IKEA catalogus bij ruim 5,5 miljoen huishoudens op de deurmat. Dit jaar staan de badkamer en slaapkamer in de schijnwerpers. Twee ruimtes die vaak worden vergeten, maar die juist in de huidige drukke maatschappij belangrijker zijn dan ooit om tot jezelf te komen en te ontspannen. IKEA biedt hulp met producten, tips en inspiratie.

De verstedelijking en digitalisering van de maatschappij bieden eindeloos veel mogelijkheden, maar deze trends zorgen ook voor grote druk om altijd te presteren en altijd bereikbaar te zijn. In de badkamer en slaapkamer kunnen mensen zich even terugtrekken, ontspannen en opladen voor een nieuwe dag. Dit is waar we elke dag beginnen en eindigen.

Derde van het aanbod vernieuwd
“Toch worden deze twee ruimtes vaak vergeten”, vertelt Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland. “Mensen besteden eerder aandacht aan ‘publieke’ ruimtes als de woonkamer en keuken, terwijl het juist zo belangrijk is dat de badkamer en slaapkamer functioneel, opgeruimd en comfortabel zijn. De catalogus staat daarom vol ideeën en oplossingen om in deze ruimtes je eigen oase van rust te creëren. Daarnaast is meer dan een derde van ons aanbod voor de badkamer en slaapkamer dit jaar vernieuwd. Er is enorm veel keuze op het gebied van stijl, prijs en functionaliteit.”

Sneak preview
Traditiegetrouw staat de IKEA catalogus vol met nieuwe producten, maar het woonwarenhuis lanceert het hele jaar door nieuwe collecties. Dit jaar wordt het aantal designcollecties zelfs aanzienlijk verhoogd naar meer dan 10 per jaar, waarvan veel limited editions. Tijdens de onthulling van de cover, gaf IKEA ook een sneak preview van de aankomende collecties. Van vernieuwende samenwerkingen met onder andere Ilse Crawford, ACNE en Ingegerd Råman tot een duurzame collectie van natuurlijke vezels. Ook lanceert IKEA een kleurrijke samenwerking met getalenteerde straatartiesten met als doel om kunst voor iedereen bereikbaar te maken.

IKEA catalogus app
De catalogus gaat verder dan alleen print. De populaire IKEA catalogus app is dit jaar weer uitgebreid. Op ruim 60 pagina’s is extra inspiratie beschikbaar in de vorm van foto’s en video’s. Lezers kunnen maar liefst 300 producten virtueel in hun eigen interieur plaatsen, kamers in 360° view bekijken en productfoto’s delen via Pinterest, Facebook, Twitter, Google+ en e-mail. Tijdens het lezen kunnen klanten producten uit de catalogus meteen toevoegen aan een boodschappenlijstje. Verder zijn steeds meer artikelen uit de catalogus te bestellen in de webwinkel op IKEA.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten